2016(e)ko otsailaren 15(a), astelehena

kurrikuluma eta nire esperientzia


KURRIKULUMA



Eskolatik oroitzapen asko eraman ditut . Oroitzapen hauetan aurkitzen dituen egoerak kurrikulumean daude, oso zaila izango litzateke  irakasle bakoitzak nahi dituen helburuekin lan egitea , ume guztiok sozietate berdinean bizi egingo dira eta .

3 . artikuluan  D atalean agertzen den bezala “Hiru urtetik beherako haurrei arreta, zaintza eta heziketa emanez, zerbitzua eman behar zaie familiei, gurasoen lana eta familia-bizitza bateratzen laguntzeko. Kontuan hartu behar da, gainera, familiak askotarikoak izan daitezkeela.” Haurtzaindegian monjeek zaintzen gintuzten , baita gurasoekin elkartzen ziren semeei buruz mintzatzeko.

2 kapituluan 3. atalean  aipatzen da Haurrak entzuteko, adierazteko eta hitz egiteko gaitasuna garatu behar du, eta gizartearen arauak eta konbentzioak errespetatzen hasi behar du beste pertsona eta inguruarekiko komunikazioa harreman eraikitzaileen bidez aberasteko; aldi berean, sentimenduak, emozioak eta bizipenak garatu behar ditu, lagungarri izango zaizkionak bere burua hobeto ezagutzeko. Nire haurtzarotik gogorazten dut ikasleek hitz egiteko anahi genituen gaietaz askatasuna geneukan.

BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIAn  Erlijio-irakaskuntzan 4 artikuluak erlikioaren arloarekin lotuta dago . (Erlijio katolikoaren eta Estatuarekin hezkuntza-arloko lankidetza-hitzarmenak sinatu dituzten gainerako erlijioen curriculumak zehazteko eskumena izango dute, hurrenez hurren, eliza-hierarkiak eta erlijio-agintariek) . Nire ikastetxea eskola erlijiosoa zen , beraz erlijioa geneukan eskoleratze maila guztietan .

Konpetentzia motorrei begiratuta,  “Haurrak, jarduera motor kontzientearen bidez, bere nortasun propioa eraikitzen du, bere gorputza ezagutzen du eta hura adierazpen-bitarteko moduan erabiltzen, gorputz-egitura osatzen du, denbora-errealitatea bizi du, eta kanpo-munduaz eta gainerako pertsonekin harmonian konpartitu behar duen espazioaz jabetzen da”. Oroitzen dut askotan patiora irtetzen ginela jolastera baita ariketa fisikoa egitera, gure psikomotrizitatea lantzeko.

4. MULTZOA. Arteari begiratuta ,   Proiektu kolektiboak egiten genituen , baita beste lankideekin lan egiten ikasten ere P  parte hartzea eta inguruneko arte-ekoizpenen gaineko interesa izatea kurrikulumaren atal bat osatzen du.   Hizkuntza plastikoaren zenbait elementu deskubritzen  eta probatzen  (linea, forma, kolorea, egitura, espazioa, etab.) genituen, hau da, material desberdinekin ariketak egiten genituen klasean .

Bukaera emateko, esan nahiko nuke  joan naizen ikastetxean kurrikulumaren artikulu gehienak lantzen dira, nahiz eta askotan zaila izan eta begibistan batzuk ez direla betetzen irutitu, zaila da eta artikulu guztiak betetzea, sailatu egiten dira ikasleek.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina