KURRIKULUMA
Eskolatik oroitzapen asko eraman ditut . Oroitzapen hauetan
aurkitzen dituen egoerak kurrikulumean daude, oso zaila izango litzateke irakasle bakoitzak nahi dituen helburuekin lan
egitea , ume guztiok sozietate berdinean bizi egingo dira eta .
3 . artikuluan D
atalean agertzen den bezala “Hiru urtetik beherako haurrei arreta, zaintza eta
heziketa emanez, zerbitzua eman behar zaie familiei, gurasoen lana eta
familia-bizitza bateratzen laguntzeko. Kontuan hartu behar da, gainera,
familiak askotarikoak izan daitezkeela.” Haurtzaindegian monjeek zaintzen
gintuzten , baita gurasoekin elkartzen ziren semeei buruz mintzatzeko.
2 kapituluan 3. atalean
aipatzen da Haurrak entzuteko, adierazteko eta hitz egiteko gaitasuna
garatu behar du, eta gizartearen arauak eta konbentzioak errespetatzen hasi
behar du beste pertsona eta inguruarekiko komunikazioa harreman eraikitzaileen
bidez aberasteko; aldi berean, sentimenduak, emozioak eta bizipenak garatu
behar ditu, lagungarri izango zaizkionak bere burua hobeto ezagutzeko. Nire
haurtzarotik gogorazten dut ikasleek hitz egiteko anahi genituen gaietaz
askatasuna geneukan.
BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIAn Erlijio-irakaskuntzan 4 artikuluak erlikioaren
arloarekin lotuta dago . (Erlijio katolikoaren eta Estatuarekin
hezkuntza-arloko lankidetza-hitzarmenak sinatu dituzten gainerako erlijioen curriculumak
zehazteko eskumena izango dute, hurrenez hurren, eliza-hierarkiak eta
erlijio-agintariek) . Nire ikastetxea eskola erlijiosoa zen , beraz erlijioa
geneukan eskoleratze maila guztietan .
Konpetentzia motorrei begiratuta, “Haurrak, jarduera motor kontzientearen bidez,
bere nortasun propioa eraikitzen du, bere gorputza ezagutzen du eta hura
adierazpen-bitarteko moduan erabiltzen, gorputz-egitura osatzen du,
denbora-errealitatea bizi du, eta kanpo-munduaz eta gainerako pertsonekin
harmonian konpartitu behar duen espazioaz jabetzen da”. Oroitzen dut askotan
patiora irtetzen ginela jolastera baita ariketa fisikoa egitera, gure
psikomotrizitatea lantzeko.
4. MULTZOA. Arteari begiratuta , Proiektu kolektiboak egiten genituen , baita
beste lankideekin lan egiten ikasten ere P parte hartzea eta inguruneko arte-ekoizpenen
gaineko interesa izatea kurrikulumaren atal bat osatzen du. Hizkuntza plastikoaren zenbait elementu
deskubritzen eta probatzen (linea, forma, kolorea, egitura, espazioa,
etab.) genituen, hau da, material desberdinekin ariketak egiten genituen
klasean .
Bukaera emateko, esan nahiko nuke joan naizen ikastetxean kurrikulumaren
artikulu gehienak lantzen dira, nahiz eta askotan zaila izan eta begibistan
batzuk ez direla betetzen irutitu, zaila da eta artikulu guztiak betetzea,
sailatu egiten dira ikasleek.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina